Versió per a imprimir

Buñol presenta en Fitur la nova imatge de La Tomatina

  • La festa, que va nàixer amb una “gamberrada” juvenil, compleix 75 anys convertida en una experiència emocional coneguda a tot el món
  • La Diputació i la Generalitat ofereixen a l'ajuntament l'aparador de Fitur perquè el potencial de la marca exercisca de motor a nivell empresarial, cultural i turístic
Imagen
23/01/2020

La Tomatina de Buñol compleix 75 anys i ho fa estrenant imatge per a una marca coneguda a tot el món. El que va començar com un inusual recurs per a resoldre una disputa entre joves és hui Festa d'Interés Turístic Internacional, una curiositat única que acumula 4 milions d'entrades en Google.

 

La Diputació, a través de la seua marca València Turisme, i la Generalitat, que coordina el dispositiu autonòmic en la Fira del Turisme de Madrid, han oferit la seua finestra en Fitur per a difondre este restyling de l'empresa Socarrat que mostra l'evolució de la festa.

 

Una festa que es va originar en 1945 en un poble que curiosament no és un gran productor de tomaca. La història la resumeix cronològicament l'alcaldessa, Juncal Carrascosa: “els xavals van decidir un dia tirar-se tomaques en lloc de pegar-se, i això es va convertir en una espècie de moda que va provocar algun incident, fins que les autoritats del moment van pensar a prohibir-la. En 1957, Buñol va eixir al carrer en senyal de protesta i va escenificar l'enterrament de la tomaca, la qual cosa va revitalitzar la festa al costat d'un reportatge en TVE, que en aquells dies concentrava l'oferta televisiva”.

 

Des de 2013, l'ajuntament va limitar a 20.000 persones l'aforament de la Tomatina en una aposta ferma per organitzar i reforçar la seua seguretat d'un esdeveniment que cada any quadruplica la població del municipi l'últim dimecres d'agost. L'alcaldessa ha aprofitat la seua participació en Fitur per a recordar que les entrades per a l'edició d'enguany, ja a la venda, poden adquirir-se només a través del portal latomatina.info. “És una venda online i sense intermediaris, i és important que la gent sàpia que esta és la via oficial perquè altres canals poden fer mal a la festa”.

 

Juncal Carrascosa va estar acompanyada en la presentació de la nova imatge de la Tomatina pel president de la Diputació, Toni Gaspar, diputats i diputades provincials i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, qui va posar en valor “aquest gran producte turístic que porta a milers de persones a creuar mig món per a participar en esta batalla de pau”.

 

L'acte va concloure en la plaça central del pavelló 7 de Fira Madrid amb la música de Malsujeto i llançament de tomaques entre els participants.

La Tomatina a Fitur
Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet