Versió per a imprimir

Consuegra Romero, ‘Premio Nacional de Dibujo DKV-MAKMA’, nova aposta expositiva del MuVIM amb «Les amours»

  • La mostra presenta una selecció de dibuixos amb els quals Consuegra Romero indaga en el concepte d'amor romàntic a partir del clàssic literari Els Liaisons dangerouses de Pierre Choderlos de Laclos
  • Vicent Chambó, comisario: “Una reflexió molt crítica amb els murs que construeixen les societats occidentals, al fil de les dues etapes històriques amb les quals juga el projecte, la França del s. XVIII, i l'època actual”
Imagen
19/12/2019

Hui s'ha presentat en el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM), dependent de l'Àrea de Cultura de la Diputació, l'exposició «Els amours», de l'artista Pilar Consuegra Romero, guanyadora del ‘Premi Nacional de Dibuix DKV-MAKMA’ (V edició). La roda de premsa ha comptat amb la participació de Rafael Company, director del MuVIM; Amador Griñó, cap d'exposicions del museu; Joan Bautista Peiró, assessor de la col·lecció DKV; Vicent Chambó, conseller de la revista MAKMA i comissari de la mostra; i la pròpia Consuegra Romero.


Són ja tres les edicions exposades en el MuVIM d'aquest Premi Nacional de Dibuix organitzat per DKV segurs i MAKMA, revista d'arts visuals i cultura contemporània, nascut en 2015 amb la finalitat d'impulsar el talent de creadors espanyols contemporanis que aconsegueix amb aquesta la seua 5a edició.


Per part seua, el director del MuVIM, Rafael Company, ha expressat que per a ell «és un orgull oferir els resultats d'un concurs amb uns fruits tan interessants. Amb el dibuix no fem més que reafirmar els valors de la humanitat». El cap d'exposicions del museu, Amador Griñó, ha concretat que «en tota mostra està el que l'artista vol fer, el que aconsegueix fer i el que nosaltres veiem».


En la present edició, Pilar Consuegra Romero (1982, Pozoblanco-Còrdova) analitza la societat de la França del s. XVIII com una època d'amors dobles, confusos, revolucionaris i múltiples, fent una comparació amb el període actual en el qual a nivell global, s'ha anat imposant la màscara i la disfressa a través de les xarxes socials. El projecte gira entorn del concepte d'amor del clàssic literari Els Liaisons dangereuses (1782) de Pierre Choderlos de Laclos i la iconografia amorosa de les pintures Rococó de Jean-Antoine Watteau, on es representen actituds d'una societat decadent i d'una gran diferència de classes, immersa en la sensualitat i en el mundà.

 

Tècnicament parlant, els dibuixos de Consuegra Romero són traços realitzats amb bolígraf (bic) i/o retolador sobre paper. Creacions en clau figurativa que furguen en la realitat i aqueixes maneres de relacionar-nos, no sols en qüestió afectiva, també en la forma en què tractem als migrants. Una reflexió sempre present en l'obra de la jove artista cordovesa, molt crítica amb els murs que construeixen les societats occidentals, i als quals dedica la instal·lació exterior del poal del MuVIM, a manera de núvol surant en forma de “ales obertes” realitzada amb flors de pampa, al fil de les dues etapes històriques amb les quals juga el projecte, la França del s. XVIII, i l'època actual com ens recorda Vicente Chambó, comissari de la mostra.

 

El ‘Premio Nacional de Dibujo DKVMakma’, ja en la seua cinquena edició, organitzat per DKV Segurs i MAKMA, revista d'arts visuals i cultura contemporània, tracta d'aproximar l'art contemporani al públic en general i obrir espais per a l'oci cultural familiar, valent-se de la potència, l'atemporalitat i els valors inherents a contes, relats i històries.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet