Versió per a imprimir

Conxa Garcia atén la sol•licitud de Llocnou de la Corona per a tramitar el seu pla general amb ajuda de la Diputació

  • La diputada d'Assessorament Municipal rep l'alcalde de la localitat, Manuel Gimeno, per a conèixer les necessitats en matèria d'assistència tècnica que presenta aquest municipi de l'Horta
  • El Pla General és el document que preveu les possibilitats de creixement d'un municipi, tant en el plànol urbanístic com en el turístic o industrial
La diputada Conxa Garcia amb l'alcalde de Llocnou de la Corona
10/10/2016

La diputada d'Assessorament Municipal, Conxa Garcia, s'ha reunit amb l'alcalde de Llocnou de la Corona, Manuel Gimeno, qui ha sol·licitat a la Diputació assistència tècnica per a la tramitació del Pla General del municipi pel procediment abreujat.

El primer edil de la localitat ha destacat la peculiaritat de Llocnou perquè el nucli urbà suposa la totalitat del terme municipal, de manera que l'elaboració del pla general del municipi hauria de tramitar-se per la via simplificada. Aquesta situació serà transmesa a la Generalitat Valenciana, administració encarregada de la part estructural. 

Els serveis de l'Àrea d'Assessorament Municipal inclouen assessorament jurídic i econòmic-comptable, defensa en juí, inventari de béns i altres assistències pertinents, com l'assistència en la redacció dels plans generals dels municipis que no tenen aquest servei. 

En aquest sentit, Conxa Garcia ha traslladat a Manuel Gimeno que la Corporació els donarà el suport necessari per a iniciar el procediment i redactar el pla general que permetrà a Llocnou de la Corona «millorar el seu plantejament urbanístic adaptant-ho a les característiques del municipi», ha assenyalat la diputada provincial. 
 

La complexitat dels Planes Generals

El Pla General és el document que preveu les possibilitats de creixement d'un municipi, tant en el pla urbanístic com en el turístic o industrial. És, per tant, un instrument bàsic sense el qual no és possible el desenvolupament de la localitat, tal com explica José Luis Romero, tècnic del Servei d'Assistència Tècnica a Municipis.

La seua elaboració, no obstant açò, és un procés complex i llarg, que requereix de la implicació coordinada d'un equip de professionals experimentat que ajude a encaixar les previsions i desitjos dels ajuntaments amb les exigències legals en matèria d'Urbanisme i Medi Ambient vigents a cada moment. Prova d'aquesta complexitat és el fet que en els últims deu anys amb prou faenes s'han aprovat deu Plans Generals en la província de València; un en els últims tres anys.

Per aquest motiu, el paper coordinador de la Diputació de València resulta fonamental, sobretot per als municipis més xicotets, doncs la professionalitat i experiència acumulada durant anys dels tècnics provincials els permet prestar un valuós assessorament als ajuntaments, a més d'exercir de mediadors qualificats entre aquests i els equips redactors.

Així doncs, l'assistència tècnica de la Corporació provincial es tradueix en la contractació de l'equip redactor, la coordinació dels treballs per una arquitecta provincial i, en el cas dels municipis menors de 5.000 habitants, l'assumpció del 40% del cost del Pla General. De l'import que han d'abonar els ajuntaments, només el 10% s'aporta al principi, deixant el 90% restant per al moment en el qual el Pla General estiga completament finalitzat, la qual cosa suposa un avantatge afegit per als consistoris.
 

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet