Versió per a imprimir

Diputació ajuda a la Mancomunitat del Barrio del Cristo a definir i organitzar els seus recursos humans

  • La Relació de Llocs de treball que ha desenvolupat la corporació, a través de l'àrea d'Assessorament Municipal, arreplega les categories i funcions de prop de 40 empleats municipals d'Aldaia i Quart
  • Conxa Garcia: "El personal que exerceix la seua labor en l'Administració s'ha de formar contínuament i adaptar-se a la realitat i les necessitats del municipi o ciutat"
Imagen
06/02/2018

La Diputació de València, a través de l'àrea d'Assessorament Municipal que dirigeix Conxa García, ha ajudat a la Mancomunitat Barrio del Cristo a definir i organitzar els seus recursos humans desenvolupant una Relació de Llocs de treball (RPT), que arreplega les categories i funcions de prop de 40 empleats municipals d'Aldaia i Quart de Poblet.

 

La diputada d'Assessorament Municipal s'ha reunit amb alguns dels membres de Govern de la Mancomunitat Intermunicipal Barrio del Cristo, entre ells José Antonio Zapata, vocal i promotor del projecte, i David Baena, responsable de l'àrea de Recursos Humans, la col·laboració dels quals ha sigut clau per a establir la RPT que sol·licitava la Mancomunitat.

 

Aquestes RPT són un dels instruments tècnics utilitzats en les Administracions Públiques per a l'organització dels seus recursos humans, d'acord amb les necessitats dels serveis. En elles es precisen les característiques dels llocs de treball i els requisits per al seu acompliment.

 

Aquest document ha de ser públic, per aqueixa raó la Mancomunitat Barrio del Cristo ha demanat l'assistència de la Diputació de València, que a través de l'àrea d'Assessorament Municipal que encapçala la diputada Conxa Garcia, amb la col·laboració del departament d'Assistència Tècnica i el cap de servei, Enrique Moreno, han pogut donar resposta a la petició de la Mancomunitat.

 

En concret, la RPT és un inventari detallat de tots els llocs de l'organització amb descripció de les seues característiques, funcions, tasques i exigències d'ocupació. És l'instrument tècnic a través del qual es realitza l'ordenació del personal d'acord amb les necessitats que es tenen i els requisits necessaris que ha de tenir cada lloc.

 

Aquest document és fruit d'un treball conjunt entre la Mancomunitat Barrio del Cristo i la Diputació de València i arreplega, entre altres, les categories i llocs dels prop de 40 treballadors municipals de la Mancomunitat, que comprén els municipis d'Aldaia i Quart de Poblet. Entre els objectius d'aquest document està ordenar al personal, adaptar-ho a les necessitats de cada moment i suprimir llocs si fóra oportú en funció de les necessitats reals.

 

La diputada d'Assessorament Municipal, Conxa Garcia, s'ha mostrat satisfeta amb el resultat d'aquest treball conjunt entre la Mancomunitat i la Diputació i ha destacat que "el dret dels ciutadans a una bona administració exigeix un sistema de gestió dels empleats públics objectiu i eficaç, que és el que s'està configurant en la Mancomunitat de Barrio del Cristo".

 

"El personal que exerceix la seua labor en l'Administració s'ha de formar i adaptar-se. Amb aquest treball, cada persona sap quines són les seues funcions i tasques i la plantilla es pot adaptar a la realitat del municipi", ha assenyalat la diputada d'Assessorament Municipal. Es tracta de la primera vegada que l'Àrea d'Assessorament Municipal de la institució provincial presta aquest tipus de servei a una mancomunitat.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet