Versió per a imprimir

La Diputació de València seguirà apostant per l'aparador de La Vuelta a Espanya

  • Així ho va avançar el president, Jorge Rodríguez, minuts abans del final de l'etapa Requena-Gandia, que ha deixat un benefici de més de mig milió d'euros en les comarques valencianes
Imagen
09/09/2016

El president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, ha mostrat la seua intenció de seguir apostant per La Vuelta Ciclista a Espanya com a aparador mundial del potencial turístic de les comarques valencianes. Així ho va manifestar aquest dijous a Gandia, minuts abans del final de l'etapa valenciana de La Vuelta, la segona més llarga de la present edició amb 200,6 quilòmetres entre Requena i la capital de La Safor.

 
Rodríguez no es va perdre detall d'un final d'etapa trepidant que va oferir la victòria al sprint del jove ciclista danés Magnus Cort Nielsen, de l'equip Orica. El president de la Diputació va presenciar l'emocionant final d'etapa al costat de la línia de meta, acompanyat per l'alcaldessa de Gandia, Diana Morant, i minuts després va lliurar el trofeu de guanyador de l'etapa valenciana de La Vuelta a Cort Nielsen.
 
Jorge Rodríguez no té dubte que La Vuelta “ha de seguir sent un element dinamitzador del turisme de la província”, tant per l'espectacle esportiu en una província que té en el ciclisme el segon esport amb més aficionats després del futbol, com per la tornada econòmica d'un esdeveniment en el qual la Corporació ha invertit un poc més de 100.000 euros i que deixa un benefici de més de 500.000 euros en les comarques valencianes.
 
Amb els carrers de Requena, Ontinyent i Gandia repletes i una desfilada contínua de figures del ciclisme d'ahir i de hui, des de Fernando Escartín, Ángel Casero i Perico Delgado a Contador, Quintana i Valverde, els responsables de la Diputació, amb les diputades d'Esports i Turisme, Isabel García i Pilar Moncho, acompanyant al president, van viure d'a prop la grandesa d'un esport que a més mostra al món el potencial turístic dels municipis que travessa.
 
En aquesta ocasió, La Vuelta ha mostrat a través del senyal televisiu de 190 països la ruta del vi de València, des de la comarca Utiel-Requena a les Terres dels Alforins, amb els encants paisatgístics de l'interior i el litoral de la província. Un reclam que ha convençut a una Diputació coneixedora del potencial turístic de les seues comarques i disposada a recolzar l'esport d'elit i el de base, sempre des d'un punt de vista participatiu, com va recordar la diputada Isabel García.
 
La diputada d'Esports ha volgut destacar la “importància de vertebrar el territori i fer arribar als espectadors aqueixos paisatges tant d'interior com de costa que ajuden a dinamitzar el teixit turístic valencià”. En la mateixa línia s'ha expressat la titular de Turisme, Pilar Moncho, que considera que La Vuelta “és una oportunitat magnífica perquè Europa i la resta del món hagen vist l'excel·lent paisatge valencià, una promoció internacional la repercussió de la qual és impagable i fa inqüestionable el suport de València Turisme”. 
 
Els alcaldes, encantats
 
L'etapa va partir al caient de la una del migdia de l'Avinguda Raval de Requena, on va fer nit la caravana de La Vuelta, amb 2.500 professionals i més de 1.400 periodistes acreditats. Milers de valencians es van acostar al centre de Requena per a compartir la prèvia de l'etapa amb els corredors i descobrir els detalls de l'espectacular organització de La Vuelta que acaba aquest diumenge a Madrid.
 
L'alcalde de Requena, Mario Sánchez, va mostrar la seua satisfacció per ser amfitrió d'una etapa en una de les grans rondes ciclistes a nivell internacional i va assegurar que La Vuelta “ajuda a promocionar Requena, el seu vi, el seu cava i la seua gastronomia pel territori nacional i també en l'estranger”. Sánchez va agrair a la Diputació i l'organització de La Vuelta l'elecció de Requena com a punt d'eixida d'aquesta divuitena etapa.
 
No menys orgullosa de ser amfitriona de la carrera es mostrava l'alcaldessa de Gandia, Diana Morant, que reconeixia que ser punt d'arribada d'una etapa de La Vuelta és “una oportunitat econòmica, però sobretot una oportunitat impagable de promocionar la ciutat en centenars de televisions”. “Associar la marca Gandia amb La Vuelta Ciclista a Espanya és el millor que ens podia passar”, va afegir l'alcaldessa en la prèvia de l'arribada dels corredors a la capital de La Safor.
 
En la mateixa línia es va expressar el president de la Diputació i alcalde d'Ontinyent, que com els seus homòlegs va ser testimoni de l'espectacle esportiu de la millor Vuelta dels últims anys. “Les xifres de La Vuelta són espectaculars i justifiquen la inversió realitzada. Pocs esdeveniments poden fer possible que els nostres tresors turístics disposen de sis hores de televisió en directe”, va assenyalar Jorge Rodríguez, mentre contemplava en una gegantesca pantalla el pas de l'escamot pels carrers abarrotats d'Ontinyent, els veïns dels quals es van lliurar a la carrera.
Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet