Versió per a imprimir

La Diputació destina 150.000 euros a l'eliminació del punt negre en la carretera de Cullera

  • El diputat de Carreteres, Pablo Seguí, i l'alcalde de Cullera, Jordi Mayor, han visitat aquest dimecres la coneguda com a carretera dels “Collaos” per a ultimar els detalls de l'actuació
  • El projecte contempla la construcció en aquest antic tram de la CV-502 d'un carril bici, la reconversió d'un dels carrils en vorera per a vianants i l'execució de dues rotondes per a regular la circulació interna en la via
Imagen
20/10/2016

El diputat de Carreteres, Pablo Seguí, i l'alcalde de Cullera, Jordi Mayor, han visitat aquest matí l'antic traçat de la carretera CV-502 que dóna accés al Club de Tennis i als “Collaos”, un tram destacat per la seua alta conflictivitat i sinistralitat i que ara es va a transformar, perquè tant vehicles com a ciclistes i vianants el puguen utilitzar en condicions de seguretat. 

L'actuació es durà a terme en virtut d'un conveni subscrit entre la Diputació de València, que aporta 150.000 euros per a finançar el projecte, i el consistori cullerense, qui veu d'aquesta manera atesa una reivindicació que havia convertit en requisit indispensable per a acceptar la cessió de la via. 

Per a Jordi Mayor, la importància de l'actuació radica en el fet que “anem a poder eliminar aquest punt negre i que, a més de convertir la carretera en una zona segura, també anem a aconseguir que siga molt atractiva, ja que anem a construir un carril bici que s'unirà a la xarxa de vies cicloturístiques de la localitat, generant un anell verd entorn del municipi”.

Fa poc menys d'un any, la Diputació de València va concloure les obres del desviament de la CV-502 amb el qual s'aconseguia salvar el tram de les conegudes com a “corbes del club de tennis”, que a partir d'aqueix moment ha passat a ser una via de servei. En la part del tram més propera al nucli urbà, la circulació es va restringir a un sol sentit, no obstant açò, atès que en la major part del traçat segueixen existint tots dos carrils, molts veïns han continuat utilitzant-ho per a la seua incorporació a la CV-502 en sentit a Cullera, una maniobra prohibida i d'alta perillositat, que ja ha generat més d'un accident.

Per a evitar que aquest tipus de situacions se seguisquen produint, Diputació i Ajuntament han apostat per realitzar una transformació completa de la via que, d'una banda, regule la circulació dins d'ella i, per l'altra, afavorisca la circulació de vianants i ciclistes. En total s'invertiran 150.000 euros que seran assumits íntegrament per la Diputació de València que, paral·lelament, cedirà la titularitat d'aquesta via al consistori. 

El projecte plantejat contempla la construcció de dues rotondes en els dos accessos dels “Collaos” per a dirigir el sentit de la circulació interna en la via i la reducció a un sol carril de circulació en el tram comprès entre la primera d'aquestes rotondes, la més propera a Cullera, i la CV-502. En aquest tram s'aprofitarà l'ample actual de la calçada per a crear un carril bici, que en arribar a la rotonda, continuarà pel primer Collado i acabarà enllaçant amb el de la carretera al Faro. També s'habilitarà una vorera àmplia al llarg de tot el recorregut de l'antiga carretera, que enllaçarà amb la urbanització Buenavista. 

Per al diputat de Carreteres, “aquest és un exemple clar de la col·laboració entre la Diputació de València, en aquest cas l'Àrea de Carreteres, i els ajuntaments per a assumir qüestions que afecten directament als veïns i veïnes dels nostres municipis”. En aquest sentit, Pablo Seguí ha reconegut que “si bé amb la construcció de la variant havíem aconseguit millorar la seguretat de la carretera, la veritat és que l'antic traçat s'havia convertit en una intersecció i un tram conflictius i des del primer moment l'alcalde ens havien traslladat el seu interès a solucionar-ho”. 

“Estem per tant veritablement satisfets d'haver pogut arribar a aquest conveni pel qual l'Ajuntament de Cullera, amb el suport econòmic de la Diputació de València, executarà una obra que permetrà que qualsevol persona puga desplaçar-se tant a peu, com amb bicicleta o amb cotxe d'una manera segura i en un entorn atractiu”, ha conclòs Seguí.
 

Un altre carril ciclopeatonal en el Mareny de Barraquetes 

El diputat de Carreteres ha aprofitat la seua presència en La Ribera Baixa per a acostar-se fins al Mareny de Barraquetes, on en l'actualitat la Diputació de València està duguent a terme les obres de connexió per als vianants entre el Mareny de Barraquetes i el càmping de les Palmeres. Acompanyat per l'alcalde de la localitat, Jordi Sanjaime, Pablo Seguí ha supervisat l'execució d'un projecte que permetrà crear un carril ciclopeatonal “en un tram que, sobretot en la temporada turística, és transitat diàriament per gran quantitat de persones per a desplaçar-se al nucli urbà i els comerços”, ha declarat el primer edil. 

El pressupost de l'actuació ascendeix a 185.813 euros i es preveu la seua finalització per al pròxim mes de desembre. “El nostre compromís era, i així va a ocórrer, que el nou carril ciclopeatonal estiguera en ús abans que s'iniciara de nou la temporada de vacances, que és quan major trànsit de persones i de vehicles es produeix en aqueix tram i per tant quan més necessari és que la circulació es realitze en condicions de seguretat”, ha declarat Pablo Seguí.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet