Versió per a imprimir

La Diputació posa a disposició d’ajuntaments i ciutadans una Guia per a donar a conéixer els seus serveis

  • El manual està disponible en versió digital, s’actualitzarà periòdicament i arreplega totes les àrees i dependències de la Corporació, amb els serveis que ofereixen i les persones de contacte
  • El president, Jorge Rodríguez, destaca que és “un pas més en la transparència de la gestió” i explica la necessitat de la guia: “no podem apreciar allò que no coneixem”
Imagen
07/12/2016

El president de la Diputació de València ho tenia clar: “malgrat que els serveis que presta aquesta casa incideixen de forma directa en les nostres vides, continua sent una gran desconeguda per a molts”. Jorge Rodríguez s'ha preguntat en diferents ocasions si les diputacions es qüestionen perquè no se sap molt bé què és el que fan i quins serveis presten a ajuntaments i ciutadans.

 

En resposta a aquesta reflexió, i també a una de les demandes dels alcaldes i alcaldesses en l'enquesta que va remetre el nou equip de govern de la Corporació als ajuntaments, la Diputació de València ha editat, en format digital –també hi haurà una versió impresa per als consistoris-, una Guia de Serveis que “arreplega de forma exhaustiva tots i cadascun dels serveis que presta aquesta casa, així com les àrees des de les quals es tramiten i les persones de contacte per a orientar, resoldre dubtes i activar procediments”, segons explica Rodríguez.

 

En paraules de Jorge Rodríguez, “mentre les diputacions estiguen en funcionament han de ser útils, oferir els millors serveis i donar-los a conéixer a la gent”. La primera part s'aconsegueix a través de la gestió, amb plans i programes traçats amb “criteris objectius i transparents”. Quant a la difusió, el primer pas va ser la publicació del ‘Quadern de la Dipu’, un còmic informatiu que s'ha distribuït pels col·legis de la província, i que és “una espècie de germà menor d'aquesta Guia de Serveis que posem a la disposició dels alcaldes i els ciutadans”, segons Rodríguez.

 

En total són 131 fitxes que arrepleguen la informació bàsica dels 33 departaments que inclouen les 9 grans àrees de gestió. La Guia de Serveis de la Diputació de València, en la qual han col·laborat fins a 57 tècnics i responsables d'àrea, està ja disponible en la web de la institució provincial i es distribuirà pròximament per tots els ajuntaments de la província en la seua edició impresa. La versió digital serà periòdicament actualitzada, amb la finalitat de que es convertisca en una eina viva per a l'ús de responsables i tècnics municipals i també dels ciutadans.

 

Aquest compendi dels serveis que presta la Diputació de València es distribueix en nou grans àrees, amb més d'una trentena de departaments i centenars de serveis i telèfons de contacte. En tan sols tres clics es pot arribar a qualsevol d'aquests serveis, d'una forma àgil i intuïtiva. Aquesta eina és el resultat de mesos de treball en els quals s'ha recorregut d'un en un els departaments de les seus i subseus de la Diputació, obrint les portes de la mateixa als alcaldes i alcaldesses i a la societat valenciana en general.

 

Les dades de l'enquesta realitzada a 239 alcaldes i alcaldesses, el 90% del total, pel nou equip de govern al començament de la legislatura concedia un notable alt a la institució, encara que un 30% dels responsables municipals considerava que les funcions de la Diputació no estaven del tot clares i definides. La resposta a la reivindicació dels consistoris està en aquesta Guia de Serveis, a la qual es pot accedir a través de http://guiadeserveis.dival.es/va

Vídeo Guia de Serveis Diputació de València
Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet