Versió per a imprimir

La Diputació preveu acabar aquest estiu les obres en la CV-317 que posaran fi al ‘punt negre’ entre Sagunt i Canet

  • Els treballs, el pressupost dels quals ascendeix a 3 milions d'euros, serviran per a millorar el traçat, ampliar la calçada i reordenar els accessos i interseccions al llarg de 3,2 quilòmetres
  • El president de la Diputació, Toni Gaspar, ha visitat l'actuació iniciada el mes passat juntament amb el diputat de Carreteres, Pablo Seguí, i els alcaldes de tots dos municipis
Imagen
22/02/2019

La Diputació de València preveu finalitzar aquest estiu les obres de condicionament de traçat i reordenació d'accessos en la CV-317, entre Sagunt i Canet. Una inversió de 3 milions d'euros amb la qual s'aconseguirà millorar la seguretat viària en un tram catalogat com d'alta concentració d'accidents, la qual cosa popularment es coneix com a ‘punt negre’ en la xarxa viària. Encara que la DGT no ho catalogue com a tal, la solució als problemes de trànsit en aquesta carretera és una de les reivindicacions històriques dels usuaris.

 

El president de la Diputació, Toni Gaspar, ha visitat aquest dijous l'actuació iniciada el mes passat juntament amb el diputat de Carreteres, Pablo Seguí i els alcaldes de Sagunt, Quico Fernández, i Canet, Leandro Benito. La CV-317 està considerada com un dels eixos vertebradors de la província, ja que connecta en un extrem amb la N-340 i en l'altre amb la CV-320, i suporta un trànsit mig diari de 4.000 vehicles. En l'actualitat, aquesta via presenta un traçat sinuós, amb corbes de radi reduït i un ample de plataforma de 6 metres, sense bermes ni vorals. Així mateix, es tracta d'una carretera amb gran quantitat d'accessos directes, la qual cosa augmenta la seua perillositat.

 

El tram més conflictiu de la carretera se situa en els 2 primers quilòmetres. Tal com ha explicat el diputat de Carreteres i Infraestructures, Pablo Seguí, “si bé aquest tram ja no apareix en els registres de la DGT com a punt negre, sí que continua estant catalogat com a Tram de Concentració d'Accidents i, per tant, era un objectiu prioritari d'actuació”. En aquest sentit, Seguí ha recordat que “l'objectiu principal de l'àrea de Carreteres és millorar la seguretat viària en tota la xarxa i, especialment, resoldre aquells trams i vies que presenten una alta sinistralitat, com és el cas de la CV-317”.

 

Desviament per Fausto Caruana

 

Per a solucionar-ho, les obres abordaran l'ampliació de la plataforma i millora del traçat, suavitzant les corbes existents, des del final del pas inferior sobre les vies del ferrocarril fins a la intersecció giratòria existent amb la carretera CV-320. En total, 3,2 quilòmetres de carretera l'amplària de la qual serà ampliada fins als 7 metres, amb un carril de circulació per sentit, als quals se sumaran vorals de 1,5 metres i bermes de 0,75 metres.

 

Addicionalment, es reordenaran els accessos agrícoles directes, de manera que compten amb una visibilitat adequada i s'executaran un total de tres interseccions en ‘T’ amb la xarxa principal de camins, dotades de carrils centrals d'espera, amb la finalitat de solucionar els girs a esquerres dels accessos de parcel·la a la carretera. D'aquesta forma, es pretén millorar no solament la seguretat viària, sinó també l'accessibilitat, la capacitat i la funcionalitat de la carretera.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet