Versió per a imprimir

Rus mostra a Fabra l’oferta de la província a Fitur

  • El president del Consell ha informat que el nombre de visitants a les tres províncies ha crescut un quatre per cent més que l’any passat
Rus, Buch i Fabra
29/01/2015

El president de la Diputació de València, Alfonso Rus, ha acompanyat este matí al president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, en el dia de la Comunitat Valenciana de la Fira Internacional de Turisme (Fitur), i li ha mostrat els distints estands de les dèsset poblacions que exhibixen les seues ofertes turístiques a través del Patronat Provincial de Turisme, València, Terra i Mar.

 

Fabra ha fet el recorregut acompanyat també pel conseller d’Economia i Turisme, Máximo Buch, el vicepresident del Consell, José Císcar, la consellera d’Educació Cultura i Esports i portaveu del Consell, María José Catalá, i la gran majoria de diputats provincials de la Diputació de València encapçalats pel vicepresident Juan José Medina.

 

El cap del Consell va comparéixer prèviament en l’estand de la Comunitat Valenciana davant dels mitjans de comunicació i nombrosos invitats per a afirmar que «hem vingut a Fitur amb els deures fets» i va detallar algunes de les xifres que ha presentat el sector turístic l’any 2014 a les tres províncies valencianes, com el nombre de visitants, que ha crescut un 4% més que l’any passat, fins a 23,2 milions, sis d’ells d’estrangers i la resta espanyols.

 

«Un dada important i substanciosa» —ha asseverat— «és que la despesa d’estos turistes ha crescut també un 3%, aconseguint els 5.300 milions, i ha permés que el sector done treball a unes 22.000 persones».

 

Fabra ha ressenyat la col·laboració entre ajuntaments, diputacions, Generalitat i Turespaña, «per a fer més eficaços els esforços d’una forma unitària», i també ha mencionat que «totes eixes accions a l’estranger constituïxen un 40% més que l’any anterior».

 

Ha subratllat també el gran nombre d’infraestructures que permeten l’exercici de l’activitat turística i ha fet referència especialment a l’aeroport de Castelló, ja en funcionament.

 

Finalment, ha remarcat que la qualitat de les platges és un atractiu important: «una de cada cinc banderes blaves de la costa espanyola està a la Comunitat Valenciana».

 

Promoció turística provincial

 

Per la seua banda, el president de la Diputació de València va informar que el Patronat Provincial de Turisme ha firmat el 2014 un total de 134 convenis amb municipis en matèria de promoció turística.

 

Rus s’ha mostrat optimista de cara al futur amb els nous objectius i la consolidació de les polítiques empreses fins ara: «Continuarem recolzant els pobles i patrocinant totes aquelles idees i projectes que ajuden a la difusió dels nostres valors com a atractiu del turisme local, nacional i internacional».

 

«La província de València té molts atractius, un bon clima, patrimoni i gastronomia, i quan algú visita el nostre territori sempre torna, per això, hem de posar-lo en valor, i els alcaldes tindran tota l’ajuda que necessiten per a aconseguir-ho», ha assegurat.

 

En este sentit, ha recordat que la Diputació de valència ha mobilitzat enguany, a través de les diferents iniciatives socials, més de 30.000 persones, amb una inversió de tres milions. «S’han mantingut 9.000 llocs de treball », apunta, alhora que ha assegurat que s’han registrat 144.000 pernoctacions.

 

Finalment, ha assegurat que l’entitat provincial «continuarà invertint en infraestructures i en turisme d’interior».

 

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet