Versió per a imprimir

Rus mostra a Fabra les ofertes turístiques de la província de València

  • El president de la Generalitat Valenciana firma un conveni amb entitats relacionades amb el sector turístic per a desenvolupar un pla específic de promoció de la Comunitat per al mercat rus
  • Fabra: «La tasca següent és reformar la Llei de Turisme vigent a la Comunitat i desenvolupar entre tots els sectors una nova normativa»
  • Rus: «El producte turístic és el 14% del PIB, la qual cosa reflectix que en estos moments complicats cal invertir més que mai per a donar a conéixer els nostres atractius turístics»
Fabra saluda a Medina al costat de Rus i Mora
23/01/2014

El president de la Diputació de València, Alfonso Rus, ha acompanyat este matí el president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, en el dia de la Comunitat Valenciana de la Fira Internacional de Turisme (Fitur), que se celebra a Madrid del 22 al 26 de gener i li ha mostrat els diferents estands de poblacions de la província que exhibixen les seues ofertes turístiques: Xàtiva, Cullera, Gandia, Oliva, Sagunt i Canet d'En Berenguer.
.
Fabra ha fet el recorregut acompanyat també pel conseller d'Economia, Ocupació i Turisme, Máximo Buch, el vicepresident i portaveu del Consell, José Ciscar, els presidents de les diputacions de Castelló i Alacant, Javier Moliner i Luisa Pastor, respectivament, l'alcalde de Castelló, Alfonso Bataller, pels estands de les tres províncies.

Promoció de la Comunitat en el mercat rus

Prèviament i després de posar amb els nombrosos alcaldes de la CV, Fabra ha signat un acord de col·laboració d'un milió d'euros amb l'Associació Empresarial d'Hostaleria de Benidorm, Costa Blanca i CV (HOSBEC), la Unió Hotelera de la Província de València (UHPV), l'Associació Provincial d'Hotels d'Allotjament Turístic d'Alacant (APHA), l'Associació Provincial d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de Castelló (ASHOTUR) i l'Agència Valenciana del Turisme per a desenvolupar un pla específic de promoció de la Comunitat Valenciana per al mercat rus.

En aquest sentit, el cap del Consell ha apuntat que el 2013 «s'ha registrat un increment de turistes estrangers a Espanya, concretament un 1,5%, i ha augmentat la despesa turística».

Pel que fa als resultats turístics obtinguts a la Comunitat, Fabra ha destacat que la regió valenciana ha liderat el creixement del turisme en termes relatius, i que en l’exercici passat «va créixer en un 45% el nombre de turistes russos que van vindre a visitar-nos.

«Per això ―ha assenyalat― és important apostar per mercats emergents i amb major poder adquisitiu perquè coneguen la Comunitat».

D'altra banda, Fabra ha informat que l'objectiu d'enguany és que el 5% dels visitants que arriben al nostre territori siguen de procedència russa:. «La Comunitat espera superar en el 2014 la xifra dels 23 milions de turistes», ha afegit.

Creació d'ocupació

El president de la Generalitat s'ha referit també a la creació de llocs de treball i ha assenyalat que, segons les últimes dades publicades per l'EPA, «la Comunitat és la segona autonomia que més ocupacions ha generat en l'últim trimestre de l'any».

«No solament hem reduït l'atur sinó que també hem generat ocupació, cosa que no succeïa en tres anys, gràcies al sector turístic», ha destacat.

Finalment, ha avançat que la tasca següent és «reformar la Llei de Turisme vigent en l'actualitat a la Comunitat i desenvolupar entre tots els sectors una nova normativa».

Inversió en el producte turístic

Per la seua banda, el president de la Diputació, Alfonso Rus, ha destacat que a la Comunitat Valenciana el producte turístic és el 14% del PIB, «la qual cosa reflectix que en estos moments complicats cal invertir més que mai per a donar a conéixer els nostres atractius turístics», que són, segons el parer de Rus, «la gastronomia, la cultura, el patrimoni i, el més important, el clima i la nostra gent».

«El més important ―ha apuntat el president provincial― és que vinguen a visitar-nos i que tornen».

En este sentit, Rus ha destacat el compromís de la corporació provincial amb els pobles i ha declarat que «la Diputació continuarà aportant la seua espenta per tal que el sector continue creixent i, cosa que és més important, generant economia i ocupació».

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet