Versió per a imprimir

Suspensió dels termes i interrupció dels terminis dels procediments administratius en curs

  • COMUNICAT
Imagen
15/03/2020

Amb la finalitat de concentrar els recursos del Sector Públic en aquelles activitats essencials per al funcionament de l'Estat, al mateix temps que es preserva la integritat i salut dels empleats públics, se suspenen els termes i s'interrompen els terminis dels procediments administratius en curs, regulats de manera directa o indirectament per la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, fins que cesse la vigència del present Reial decret. 

 

Esta mesura, adoptada el dissabte 14 de març pel Consell de Ministres, permet igualment que els interessats puguen adaptar les seues expectatives de termes i terminis a la duració de l'estat d'alarma, sense que la declaració del mateix puga perjudicar les relacions ordinàries dels ciutadans amb les administracions públiques. Esta previsió queda excepcionada únicament per a aquells supòsits en els quals l'interessat manifeste la seua conformitat amb la no suspensió o en els supòsits estretament vinculats amb els fets justificatius de l'estat d'alarma. 

 

El Govern d’Espanya considera que el funcionament del sector públic ha d'adaptar-se a les circumstàncies presents i conciliar la protecció de la salut dels empleats públics amb el correcte funcionament dels serveis públics, especialment aquells que són essencials per a la col·lectivitat. 

 

Resum normatiu que s'aprova en el Reial decret: 

 

1.    Se suspenen els termes i s'interrompen els terminis per a la tramitació dels procediments de les entitats del Sector Públic, fins en què perda vigència el present Reial decret o, en el seu cas, les pròrrogues d’este.  

 

2.    La suspensió de termes i la interrupció de terminis s'aplicarà a tot el Sector Publique definit en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 

 

3.    No obstant l'anterior, l'òrgan competent podrà acordar, mitjançant resolució motivada, les mesures d'ordenació i instrucció estrictament necessàries per a evitar perjudicis greus en els drets i interessos de l'interessat en el procediment i sempre que este manifeste la seua conformitat, o quan l'interessat manifeste la seua conformitat amb què no se suspenga el termini.

 

4.    La present disposició no afectarà els procediments i resolucions als quals fa referència l'apartat primer, quan estos vengen referits a situacions estretament vinculades als fets justificatius de l'Estat d'Alarma.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet