Versió per a imprimir

València Turisme i l'IVAM inicien un programa formatiu pioner per a combatre l'estacionalitat turística

  • L’Art del Turisme és el primer taller formatiu que atorga eines bàsiques per a emprendre un producte cultural amb finalitats turístiques i materialitza el protocol de col·laboració subscrit al juny per Pilar Moncho i el director de l'IVAM
Imagen
27/10/2017

“L’Art del Turisme” abandona la seua condició de projecte per a materialitzar-se durant aquests dies a València com el primer taller formatiu, impulsat pel Patronat de Turisme de València i l'IVAM, que atorga eines bàsiques per a emprendre un producte cultural amb finalitats turístiques.

 

Fins al pròxim 31 d'octubre, 15 professionals vinculats a la cultura i a l'art assisteixen en l'IVAM al taller “L'art del turisme. Entorn. Empreneduria. Producte” que ofereix eines per a generar i emprendre nous productes culturals.

 

Aquest programa pioner materialitza el protocol de col·laboració subscrit al juny per la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Pilar Moncho, i el director de l'IVAM, José Miguel G. Cortés, per a impulsar la creació i el disseny de nous productes turístics vinculats a l'art i la cultura “amb els quals combatre l'estacionalitat turística amb qualitat, eficiència i eficàcia”, va assenyalar Pilar Moncho.

 

“L’Art del Turisme” té una durada de cinc jornades impartides pels consultors de Pax#, Pau Pitarch de Dalmases i Pablo Urani Higgimbotton, experts en assessorament integral per al desenvolupament, millora i creixement del sector turístic a nivell global.

 

Al llarg de les sessions formatives, els experts mostren com identificar i analitzar l'entorn actual de València i el seu territori per a poder emprendre i desenvolupar un producte turístic sòlid i real.

 

Identitats genuïnes i experiències turístiques

 

Tal com destaca Pau Pitarch, “València ha de parlar el llenguatge que el turista demanda i eixir al mercat turístic global amb experiències singulars i factors identitaris únics, uns factors que a voltes són intangibles com la seua qualitat de vida mediterrània, el seu ritme”.

 

Aquestes jornades permetran adquirir i compartir nous coneixements sobre el mercat actual de dos sectors en auge, turisme i cultura, amb l’objectiu de dissenyar nous productes que consoliden la competitivitat del territori valencià com a destinació turística diferent i d'excel·lència.

 

A més, L'Art del turisme s'emmarca dins d'una nova estratègia que tracta d'obrir la programació de l'IVAM i en definitiva, de la cultura a un públic més extens, però no per açò menys exigent. D'aquesta manera, es creen noves vies de comercialització tant turística com cultural per a un turisme nacional i internacional que demanda experiències diferents i que València és capaç d'oferir.

 

Obrir el turisme a l'art

 

“L’Art del Turisme” és una experiència pilot que persegueix convertir-se en el canal de transferència necessari per a unir el sector del turisme amb l'àmbit de la cultura en general i de la creació plàstica en particular, mitjançant accions formatives turístiques destinades a especialistes en art.

 

La col·laboració entre turisme i art comença amb l'IVAM “perquè és un dels referents artístics de major projecció nacional i internacional”, va explicar Pilar Moncho, qui va assegurar que l'experiència pot traslladar-se a altres centres artístics valencians i créixer en l'àmbit de la divulgació.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet