Versió per a imprimir

El Patronat de Turisme de València reforçarà les seues línies de subvencions i apostarà per la intel·ligència turística en 2021

  • El Consell Rector de l'organisme de la Diputació de València aprova un pressupost de 4,5 milions d'euros per a l'any vinent, a més d'un Pla d'Actuacions que reforçarà el servei a les empreses del sector, els ajuntaments i les mancomunitats mitjançant set línies d'ajudes
Imagen
17/12/2020

El Patronat de Turisme de València centrarà les seues accions durant 2021 en la intel·ligència turística i la sostenibilitat, a més de reforçar el seu servei a les empreses i entitats del sector, els ajuntaments i les mancomunitats "per a cooperar al màxim amb tots els agents implicats en la reactivació del turisme a la província, malgrat la pandèmia actual", ha destacat el diputat de Turisme, Jordi Mayor.


El Consell Rector de l'organisme, dependent de la Diputació de València, ha aprovat hui el pressupost per a l'any vinent, que ascendeix a un total de 4.529.800 euros i és "continuista en les xifres globals, però nou quant a contingut, perquè s'adapta a les noves necessitats del sector sorgides a l'arrel de la crisi sanitària i econòmica que tant l'afecten", ha explicat Major.


Els objectius generals del Patronat Provincial de Turisme de València i la seua marca València Turisme durant 2021 seran la integració del públic objectiu, mitjançant la cerca de la participació ciutadana i la complicitat del teixit empresarial del sector; la presentació de l'autenticitat de la destinació, vinculada a propostes comunicatives que connecten amb els potencials turistes; i l'exposició de la destinació València com una destinació segura, que aposta per la sostenibilitat i la qualitat tant de la pròpia destinació com dels seus productes turístics.


Noves línies de subvenció


Els comptes del patronat de 2021 inclouen un Pla Estratègic de Subvencions, per un valor global de més de dos milions d'euros, amb el qual es pretén arribar a tots els ajuntaments, mancomunitats, agrupacions, consorcis i altres entitats vinculades a l'activitat turística a la província, a través del desenvolupament de projectes que impulsen el sector turístic, en benefici dels municipis.


Es tracta d'un pla que contempla set línies d'ajudes econòmiques anuals de l'organisme i que estan dirigides a Ajuntaments no Turístics (la localitat dels quals no té la declaració de municipi turístic), dotada amb 200.000 euros; Mancomunitats, amb un pressupost de 100.000 euros; aportacions projectades en el marc dels Plans de Dinamització i Governança de les Destinacions Turístiques, amb 810.000 euros; ajudes a empreses que organitzen Festivals Musicals; associacions, fundacions i entitats sense ànim de lucre que desenvolupen iniciatives turístiques en benefici dels municipis de la província (200.000 euros), i també ajudes directes dirigides a entitats i associacions representatives del sector turístic a la província de València (200.000 euros); convenis singulars, línia pressupostada en 400.000 euros que renova els convenis establits en 2020 amb els ajuntaments de Cullera i Gandia, així com amb la Fundació Visit València; i ajudes a Ajuntaments per a la realització o millores d'Infraestructures Turístiques iniciades en plans i convenis anteriors del Patronat de Turisme (100.000 euros).


A més, el diputat ha anunciat que el Patronat de Turisme gestionarà l'any vinent l'aportació de la Diputació de València en la seua adhesió al Fons de Cooperació Municipal de la Generalitat Valenciana destinat per a municipis turístics.


"En suma, un pla estratègic dissenyat per a superar el moment turístic i econòmic que travessem actualment, que mira cap al futur del sector, en el qual el Patronat cerca liderar eficientment la seua reactivació i impuls a la província durant 2021, alineat amb l'estratègia turística de la Comunitat Valenciana", ha manifestat Jordi Mayor.



Noves accions de cooperació amb el territori


A més de les noves subvencions destinades a col·laborar en l'impuls de festivals musicals que tinguen impacte turístic i contribuïsquen a la creació d'un producte de turisme musical, el Patronat de Turisme de València posarà en marxa en 2021 un programa per a incentivar la demanda de serveis turístics interns, que contribuïsca a garantir i crear ocupació sòlida per al sector, definit de manera conjunta amb els representants empresarials en l'organisme provincial, de manera que repercutisca en tot el sector.


Aquest programa tindrà, al seu torn, un subprograma dirigit a incentivar el consum turístic en municipis amb el risc de despoblació, finançat per la Diputació de València en una acció conjunta amb l'Àrea de Desenvolupament Rural i Polítiques contra la Despoblació.


Producte i intel·ligència turística


D'altra banda, i donada la incertesa generada per la pandèmia actual, el Patronat de Turisme apostarà fortament en 2021 per generar accions de col·laboració, sessions de treball, formació i promoció en formats no presencials, a més de redissenyar el seu portal web i donar major impuls a les seues xarxes socials per a adquirir noves funcionalitats, arribar a un major públic objectiu i incrementar el desenvolupament de l'activitat turística a la província.


Aquesta premissa també s'utilitzarà per a continuar treballant la creació de producte turístic, per al que es potenciarà la labor d'intel·ligència turística com un dels elements essencials en el turisme actual, en convertir les dades en coneixements de màxima utilitat per a la planificació del sector.


En aquest sentit, el patronat continuarà el desenvolupament del Pla de Localització de Fluxos Turístics iniciat en col·laboració amb el Servei d'Informàtica i Modernització de la Diputació de València, que aporta informació valuosa per a desenvolupar projectes estratègics i així donar cobertura a productors i agents turístics de la província, a més d'impulsar accions formatives per als municipis i mancomunitats, tant en l'àmbit de la intel·ligència turística com en el de la sostenibilitat.
 


Pel que respecta a la promoció turística, el Patronat de Turisme participarà sota la marca turística València Turisme en les fires i accions de promoció tant nacionals com internacionals –ja siga en format online o offline–, en tots aquells mercats emissors importants per a la província de València i sempre en coordinació amb Turisme Comunitat Valenciana i amb Turespaña.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet