Versió per a imprimir

El servei de teleassistència de la Diputació triplica el nombre de atencions durant el confinament

  • La diputada de Benestar Social, Pilar Sarrión, reconeix la labor dels operaris, que han realitzat un esforç extra per a mantindre l'atenció dels usuaris en l'Estat d'Alarma
  • Més de 19.000 persones majors de 70 anys o amb mobilitat reduïda són ateses actualment a través d'este sistema
Imagen
16/07/2020

La Diputació de València ha aconseguit, en ple període de confinament, potenciar la prestació del servei de teleassistència de la corporació, una eina clau per a ajudar persones majors de 70 anys o de 65 si tenen un grau de discapacitat del 65%, que visquen soles o amb altres persones amb el mateix risc físic o psicosocial, donant d'esta manera resposta a este col·lectiu en una situació especialment complicada per a ells.

 

Lluny de reduir el seguiment als usuaris de la teleassistència a causa de les estrictes mesures de seguretat decretades durant l'Estat d'Alarma, la qual cosa ha obligat a implantar el treball a distància, els professionals han triplicat el nombre de atencions per a comprovar la situació d'estes persones, a més d'incrementar l'acompanyament psicològic i aportar-los informació sobre com actuar en tot el relacionat amb la pandèmia. També ha tingut lloc un augment de les telefonades dels propis usuaris als treballadors amb l'única fi de conversar.

 

Una altra de les novetats que s'ha implementat davant la inèdita situació viscuda, ha sigut la detecció de casos en els quals persones especialment vulnerables no tenien accés a aconseguir aliments. En el moment en el qual el professional percebia durant la conversa eixa necessitat, es posava en contacte immediatament amb els serveis socials.

 

La diputada de Benestar Social, Pilar Sarrión, ha volgut reconéixer personalment la important labor dels treballadors al llarg d'estos mesos, realitzant una visita a les oficines de teleassistència. Actualment, el nombre d'usuaris atesos ascendix a 19.355.

 

El servei de teleassistència de la Diputació de València, posat en marxa l'any 2003, consistix en la instal·lació en el domicili de l'usuari d'una unitat de control remot que poden activar estes persones majors, amb mobilitat reduïda i que habitualment viuen soles en cas de necessitar auxili. Estos dispositius comuniquen amb una central receptora, la de l'empresa Atenzia, atesa per personal especialitzat per a donar resposta adequada a la crisi presentada, bé per si mateixa o mobilitzant altres recursos humans o materials, propis de l'usuari o existents en la comunitat.

 

Un servei, en el qual col·laboren la corporació provincial i els ajuntaments, que compta a més amb dispositius perifèrics i de seguretat com a sensors que detecten foc, fum i gas en els domicilis dels usuaris. Al seu torn, i sota supervisió i indicació dels treballadors socials dels municipis, els usuaris poden disposar de polsadors especials, dispositius de mobilitat i passivitat i perifèrics de tecles grans, si resulta oportú.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet