Versió per a imprimir

La Diputació atén 228 persones durant l’incendi a Paterna a través del servei de teleassistència

  • Mercedes Berenguer, diputada de Benestar Social: “Aquesta eina ha permès extremar les mesures de precaució i disminuir l'ansietat dels usuaris”
El servei de teleassistència de la Diputació de València
09/02/2017

El servei de Teleassistència de la Diputació, gestionat per l'empresa Atenzia, es va posar en contacte aquest dimecres amb 228 usuaris registrats a Paterna per atendre'ls durant l'incendi originat en una nau de productes químics en el polígon Fuente del Jarro, que va activar el protocol d'emergències.

 

La diputada de Benestar Social, Mercedes Berenguer, ha assenyalat que en situacions d'emergència com aquesta, “les persones majors tenen un problema afegit, per la qual cosa a través d'aquest servei que la Diputació posa a la disposició dels veïns, les telefonades han permés extremar les mesures de precaució i disminuir l'ansietat dels usuaris”.

 

Professionals de la companyia van realitzar durant tot el matí telefonades preventives a persones usuàries de teleassistència de la Corporació i d'altres administracions, prioritzant l'atenció a persones majors amb malalties respiratòries i altres dolències, així com aquelles que viuen soles.

 

“Per a molts usuaris del servei som el seu punt d'unió amb l'exterior”, ha indicat Mercedes Berenguer. L'empresa gestora del servei també va donar a conéixer la situació a persones usuàries de poblacions properes, com Manises, Burjassot i Quart de Poblet, amb l'objectiu de transmetre'ls tranquil·litat i mantenir-los informats.

 

Així per exemple, se'ls va aconsellar que de manera preventiva no isqueren de les cases i es van traslladar altres recomanacions dels bombers, com el tancament de portes, finestres i sistemes de ventilació externs. De la mateixa manera, des de la Diputació de València s'ha indicat que mentre seguisca actiu el foc se seguirà prestant aquest servei d'assistència a la ciutadania.

 

A través d'aquest servei, la corporació provincial tracta d'oferir una atenció immediata als usuaris davant una situació d'emergència, com ha sigut en el cas de l'incendi a Paterna o com el va ser l'onada de fred que va assotar la província aquest passat mes de gener, tot amb l'objectiu de dur a terme una prestació proactiva i preventiva.

 

A més d'aquest dispositiu especial d'actuació, l'empresa gestora Atenzia organitza periòdicament xarrades i tallers en matèria de prevenció per a informar les persones usuàries en col·laboració amb les autoritats. De fet, el passat mes de gener es va dur a terme una xarrada informativa sobre ‘Prevenció d'incendis en el domicili’.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet