Versió per a imprimir

La Diputació de València activa el teletreball per a la mitat de la seua plantilla

  • L'objectiu de la corporació provincial, amb una plantilla de 1.200 treballadores i treballadors, és garantir els serveis que presta la institució preservant la salut del funcionariat
  • El president, Toni Gaspar, es reunix amb totes i tots els responsables dels serveis acompanyat per les diputades de Personal i Informàtica, abans d'aplicar el dilluns les mesures, que es revisaran periòdicament
Imagen
30/10/2020

La Diputació de València activa el teletreball per a la mitat de la seua plantilla. Des de dilluns que ve, 2 de novembre, al voltant de 600 empleats i empleades desenvoluparan el seu treball a distància amb l'objectiu de garantir els serveis que la corporació provincial presta a ciutadans i municipis, salvaguardant la salut del funcionariat. Estes mesures es revisaran de manera periòdica segons evolucione la pandèmia.

 

La reactivació del teletreball s'ha confirmat després de la reunió mantinguda este divendres entre el president de la Diputació, Toni Gaspar, acompanyat per la diputada de Personal, Pilar Molina, i la de Informàtica, Mentxu Balaguer, amb totes i tots els responsables dels serveis de la institució. En la trobada s'ha pres la decisió d'activar al 50% el teletreball i crear grups bambolla en els diferents departaments que s'alternaran setmanalment en les tasques presencials.

 

El president Gaspar ha aprofitat la reunió amb els responsables de cada departament per a agrair la seua entrega i felicitar-los pel treball desenvolupat per totes les àrees durant el confinament de març i abril. La resposta de la corporació i del seu sistema de teletreball va permetre mantindre actius els serveis bàsics i preparar els programes d'inversions que s'han posat en marxa en les últimes setmanes sense patir més demores que les causades pel confinament.

 

Pionera en el teletreball

 

La Diputació de València va ser pionera en el teletreball abans de l'inici de la pandèmia, implementant un sistema que es va posar a prova amb èxit durant els mesos més complicats del primer estat d'alarma decretat pel Govern central. Des d'el mes de juliol passat i prenent nota de l'experiència viscuda, el departament de Personal que dirigix Pilar Molina va decidir accelerar el pas cap a una regulació permanent del teletreball.

 

La proposta de regulació del teletreball en la Diputació, que pretén consensuar-se amb treballadors i sindicats, contempla l'elaboració de programes específics per serveis, basats en necessitats organitzatives. Els empleats i empleades que accedisquen al sistema tindran garantits tots els drets laborals en igualtat de condicions a la resta del personal de la institució, si bé hauran de complir una sèrie de requisits, cas dels cursos de formació necessaris per a adquirir els coneixements i habilitats que requerix el teletreball.

 

Mentre s'avança per a consensuar la regulació definitiva del teletreball, la Diputació l'activa de manera revisable per a la mitat dels seus 1.200 empleats, amb la intenció de previndre contagis en el context del nou estat d'alarma a conseqüència de la pandèmia.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet