Versió per a imprimir

La Diputació de València presenta la campanya Sona tan bé

  • La Unitat de Normalització Lingüística enceta una col•lecció de vídeos musicals per a promoure l’ús del valencià en escenaris urbans
  • “És una campanya de reivindicació de les paraules pròpies del valencià que cada vegada s’utilitzen menys”, explica la diputada de Normalització Lingüística, Dolors Gimeno
Imagen
21/12/2020

La Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València ha posat en marxa “Sona tan bé”, una campanya “divertida, atractiva i dinàmica per reivindicar l’ús del valencià i testimoniar l’estima per la nostra llengua”, explica la diputada de Normalització Lingüística, Dolors Gimeno.

 

En el primer episodi, titulat ‘Les paraules de la iaia’, l’actriu Sara Vallés interpreta una jove de ciutat que s’enamora en escoltar dos de les paraules que utilitzava la seua iaia quan ella era menuda. A través d’una cançó satírica, fresca i amb reminiscències de la música dels anys 60, l’actriu reivindica algunes paraules pròpies del valencià que cada vegada estan més en desús, en especial entre la gent jove que habita les grans poblacions.

 

Este episodi enceta un conjunt de vídeos musicals, tots ells amb banda sonora original, que tractaran de manera distesa diferents situacions lingüístiques que qualsevol valencianoparlant ha viscut en el seu dia a dia, sempre amb un enfocament positiu i desenfadat. Una manera original i divertida de reivindicar l’ús de la llengua pròpia.

 

La idea original de la campanya ‘Sona tan bé’, a més de la direcció de la peça audiovisual, és del músic i guionista Àlex Martínez Orts, cantant i compositor del grup valencià Tardor, autor també de la composició de la música original de l’espot. L’equip el completen Nacho Toledo (direcció de fotografia), Cesc Domènech (direcció de producció), Emilio J. Aliena (cap de so), Marc Arenas (postproducció de so), Elena Monterde (maquillatge i perruqueria), Borja Llorens (ajudant de càmera) i Vitor Jonis (elèctric). La cançó ha sigut enregistrada a Carcosa Studio per Guillermo Sanz, qui s’ha encarregat de la producció. El grafisme de la campanya és obra de l’agència Sud + Sud.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet