Versió per a imprimir

La Diputació facilita el teletreball entre els seus empleats durant la pandèmia

  • La totalitat de les unitats del Departament d'Informàtica estan funcionant a ple rendiment, possibilitant d'esta manera el treball a distància del funcionariat i la resta de treballadors de la institució
  • La diputada de Modernització, Mentxu Balaguer, destaca que "la Diputació no ha deixat de funcionar gràcies a la capacitat de resposta del Departament d'Informàtica"
Imagen
09/04/2020

La totalitat de les seccions del Departament d'Informàtica estan funcionant al 100% des de l'inici de l'estat de l'alarma per facilitar el teletreball de les empleats de la Diputació. "Una setmana abans del Decret del 14 de març, tot el servei d’Informàtica, en coordinació amb la Presidència de la Diputació, es va bolcar per adequar el sistema per a poder teletreballar des del minut zero", explica la diputada de Modernització, Mentxu Balaguer. “La tasca principal és la de garantir que els sistemes informàtics funcionen correctament, ja que son bàsics per a la resta de departaments de la institució provincial", afig.

 

Amb les mesures adoptades pel departament d'Informàtica s'han implantat tres models de teletreball: el primer amb accés VPN en el que 120 teletreballadors tenen accés a tots els recursos informàtics de l'organització; el segon accés mitjançant Citrix Metaframe de 91 teletreballadors a recursos definits; i accés als aplicatius de la intranet amb l'accés comptabilitzat de 990 usuaris, d’una plantilla d’uns 1.200 treballadors, per a que continúen prestant l’assistència necessària als pobles valencians, que és la principal tasca de la institució provincial.

 

Del 15 de març al 3 d’abril s’han generat 4.860 expedients, 195 notificacions electròniques, 479 peticions de fiscalització i 3.428 documents han estat signats electrònicament.

 

"Amb estes dades podem assegurar que la Diputació està en marxa. Des del departament sempre hem estat amb constant comunicació amb el president Toni Gaspar i la vicepresidenta Maria Josep Amigó per informar de les adaptacions implementades per adequar-nos a l'actual situació", ha remarcat la diputada Mentxu Balaguer.

 

Cal destacar també la posada en marxa del sistema de videoconferència corporatiu que està permetent les reunions telemàtiques en la Diputació, així com el suport tècnic a la Generalitat en matèria de telecomunicacions per a la posada en marxa d'un hospital de suport a la seu provincial de Bétera.

 

Pel que fa a les ciutats intel·ligents ha continuat amb el seu ritme de treball relacionat amb la posada en marxa des del punt de vista tècnic de les subvencions atorgades en 2019 i la planificació de les ajudes previstes per al 2020. També s'està gestionant la futura incorporació dels actius del projecte SonaWIFI.

 

Per altra banda, pel que respecta a les dades d'accés als sistemes informàtics dels ajuntaments, del 15 de març al 3 d'abril han produït una mitjana de 204 accessos diaris a la Comptabilitat Municipal, 344 al Padró Municipal d'habitants i 245 al Sistema de gestió tributària i recaptació per part dels ajuntaments.

 

“La situació extraordinària que vivim està visibilitzant el treball fet des del departament de modernització per a l'òptim funcionament de la Diputació de València”, apunta. Finalment en este sentit la Diputada responsable de l’àrea, Mentxu Balaguer ha assenyalat que "en les setmanes complicades que hem viscut s'ha visibilitzat la tasca diària i constant, essencial, que tot el departament ha desenvolupat de dilluns a diumenges perquè comptem amb amb un equip de professionals excel·lents i compromesos que dia a dia seguiex al peu del canó”.

Imatge tornar enrere

Subscipción al boletín de Noticias

Para darse de alta en el boletín de Noticias de la Diputación de Valencia introduzca aqui su correo electrónico:

Intranet